Naar Labuan Bajo - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Naar Labuan Bajo - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Naar Labuan Bajo

Door: Linda van Beusekom

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 April 2016 | Indonesië, Labuhanbajo

Aankomst Labuan Bajo
Het is toch weer een hele reis, zo naar de andere kant van de wereld, maar wat gaat dat toch snel en gemakkelijk! We hebben echt een hele voorspoedige reis gehad met Garuda Indonesia. We waren eerder dan gepland in Jakarta en de binnenlandse vlucht naar Bali ging ook vlotjes.
En daar sta we dan weer Sandi te begroeten op Denpasar AirPort. Wat een heerlijk weerzien! We zeiden tegen elkaar dat het lijkt of het de dag van gisteren was, dat we elkaar zagen, maar ook wel duizend dagen. Een vreemd, maar goed gevoel.
Sandi heeft ons naar het hotel gebracht en daar hebben we gelijk Berend en Stephan kunnen begroeten. Zij gaan hun buitenlandstage van het tweetalig VWO, in Labuan Bajo doen op de twee schooltjes van Gorontalo en Nanga Nae.
Tijdens het diner in ons lievelingsrestaurant Lila Warung, vlak bij het hotel, hebben we lekker met ze kunnen kletsen en veel kunnen vertellen. We hebben de indruk dat ze haast niet kunnen wachten om te beginnen, maar dat het ook heel spannend is, omdat ze niet goed weten wat ze moeten verwachten.
Dinsdagochtend vertrekken we dan eindelijk naar Labuan Bajo. Achteraf hadden we kunnen uitslapen, want onze vlucht had meer dan drie uur vertraging. Welkom in Indonesië met zijn jam karet (elastieken tijd)
We hebben een goede vlucht en komen aan in Hotel Gardena. Hier lopen we Jente en Daphne al tegen het lijf. Deze jongelui, ook uit Alphen aan den Rijn, gaan hun stage doen bij Divine Diving. We hadden al gehoord van hun komst en met zijn zessen hebben we lekker even bijgekletst en wat gedronken.
Eindelijk kunnen we aan de slag, want s'avonds gaan we eten met Sandi en bespreken we wat er de komende dagen op het programma staat.
Na een gezellige avond waarbij we de komende dagen hebben besproken en vooral weer veel hebben bijgepraat en kennisgemaakt, gaan we naar onze kamers terug.
Ik weet niet hoe het met Berend en Stephan is gegaan, maar wij konden moeilijk in slaap komen. Veel om na te denken voor morgen, maar misschien ook het tijdsverschil?
Al vroeg zijn we weer wakker door de Imam. Nog even verder slapen en dan is het zover! Gorontalo staat vandaag op het programma! We hebben gisteren de chauffeur gebeld die ons opgehaald heeft van het vliegveld, Johannes heet hij. Hij wil ons wel rijden. Fijn als je alvast van te voren dingen kunt regelen. Wat zal er vandaag weer gaan gebeuren? Dat lezen jullie in mijn volgende verslag! Tot dan!

• 27 April 2016 - 07:46

Joke Van Egdom:

Hallo Linda en Kees,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Heel veel plezier nu en een goede tijd!
    Liefs van Peter en Joke

• 27 April 2016 - 07:50

Marleen :

Veel succes en plezier daar, groeten aan de school en aan Marij!

• 27 April 2016 - 08:20

Hans:

Hoi Kees & Linda, leuk de stukjes weer te lezen. Goede reis verder en geniet ervan. groet Hans

• 27 April 2016 - 08:24

Lisanne:

Leuk om te lezen Linda en Kees.
    Heel veel plezier en succes daar!
    Groetjes Lisanne

• 27 April 2016 - 09:52

Cees:

Hoi linda en kees
    Fijn dat jullie een voorspoedige reis hebben gehad. Dat scheelt.
    Fijne dagen en succes op gorontalo
    Els en cees

• 27 April 2016 - 14:41

Bertie Van Ouwerkerk:

Hallo Kees en Linda,

Fijn dat de reis goed is verlopen!
    Geniet van de vele ontmoetingen met jullie vrienden.
    Een hartelijke groet vanuit Ned. met een zonnige droge maar KOUDE Koningsdag.
    Wij zoeken morgen Spanje op, hopelijk is het daar een beetje warmer!
    Lieve groet, Bertie en Willem

• 27 April 2016 - 19:53

Christine:

Hi Kees en Linda, zover weg en toch zo dichtbij! Jullie zijn hier deels een grote factor in! Jullie geven ons een mooie kijk in de wereld daar! Dank dat we op deze manier deelgenoot kunnen zijn van jullie passie! Alsof je als " vrouwtje theelepel " mee mag kijken ! Groet, Christine

• 28 April 2016 - 10:45

Familie Van Beusekom:

Iedereen bedankt voor de lieve reacties! Dat maakt ons blij, want we zijn dan wel op reis, maar niet alleen voor onszelf. We hebben een missie en dat jullie ons steunen doet ons goed.
    Natuurlijk genieten we volop en ervaren we deze reis ook als vakantie, maar we hebben het wel druk! Hartelijke groeten van ons, Kees en Linda

• 28 April 2016 - 11:03

Angela:

Leuk om te lezen, weer veel succes daar!

• 28 April 2016 - 13:58

Dieke:

Kees en Linda,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Een hele goede tijd! En veel plezier! Succes met de dingen die jullie deze keer willen regelen. Groetjes!

• 30 April 2016 - 15:10

Wim Solleveld:

Hoi Kees en Linda,

vanuit Delft wederom de hartelijke groeten.
    Veel succes daar weer , het voelt als thuiskomen, lijkt me zo :-)
    Geniet en tot ziens, ergens in NL...
    Groetjes

Wim

Verslag uit: Indonesië, Labuhanbajo

Weer naar Flores! 2016

Beste donateurs en geïnteresseerden,

Over minder dan 6 weken vertrekken we ( Kees en Linda van Beusekom) opnieuw naar Flores, Indonesië.
Ons doel is ook dit jaar weer om de twee scholen van Stichting Tolong Flores te gaan bezoeken en het geld van de donateurs op een goede manier voor de kinderen te besteden. De scholen liggen in de buurt van Labuan Bajo, in de dorpjes Gorontalo en Nanga Nae, op het eiland Flores.

Onze tassen staan nog net niet ingepakt, maar we zijn alweer met de voorbereidingen begonnen. Het kriebelt om weer te gaan!
We hopen dat jullie het leuk vinden om ons weer te volgen!
Tegen de tijd dat we écht vertrekken ga ik weer een dagboek bijhouden, maar zal jullie niet dagelijks lastig vallen met onze belevenissen.
Wél is het plan, omdat we wat langer op Flores kunnen blijven, om wat meer van het dagelijkse leven van de kinderen en de leraren te gaan zien en beleven.
Ook is er wat meer ruimte om Flores wat meer te gaan bekijken, dus als we mooie dingen beleven, kunnen jullie lekker meelezen!

Ook dit jaar gaan er weer twee jongelui van het twee-talig VWO van het Scalacollege in Alphen aan den Rijn mee. Zij gaan zich bezighouden met hun stage en zullen zich vooral op de Engelse lessen storten.
De twee jongens heten Stefan Kinkel en Berend Simons. We wensen ze ook veel plezier met de voorpret en voorbereidingen!

Groetjes van Kees en Linda van Beusekom