Aangekomen op Flores - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Aangekomen op Flores - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Aangekomen op Flores

Door: Linda van Beusekom

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Mei 2015 | Indonesië, Labuanbajo

Blog 4 mei Tolong Flores
Op zaterdag 2 mei zijn we dan eindelijk vertrokken naar Indonesië. We hebben er met veel verlangen naar uitgekeken!
Onze vriend Wout Boer heeft ons weer afgezet met al onze spullen op Schiphol. Ik zeg speciaal, met al onze spullen, want dat had nog wat voeten in de aarde vrijdag...

We hadden nog niet eerder meegedaan in een speelfilm, laat staan een B-film.. Maar vrijdag 1 mei was het zover. De bestelde polsbandjes moesten op een geheime lokactie (lees: McDonalds Delft) worden opgehaald. De deal zou plaatsvinden tussen 6 en half 7 's avonds. waarbij wij gebeld zouden worden, wanneer de deal exact zou plaatsvinden.
Tegen half 7 was het zover. 1 minuut voor half zeven werden we gebeld met de vraag:: Hoe herkennen we uw auto? Het bleek de polsbandjes-dealer. hij stond twee plaatsen van ons vandaan...Na de de directe omgeving goed te hebben afgespeurd, vond de deal plaats. Een man met Aziatisch uiterlijk gaf de doos met polsbandjes, waarbij de deal was gesloten. gelukkig konden ze dus nog mee naar Indonesie! Hahah wat een lol!

De vlucht verliep voorspoedig en we waren rond middernacht in Kuala Lumpur. Even lekker de benen strekken, want een zit van 12 uur is toch wel lang! Overigens was het eten dit keer erg lekker in het vliegtuig! ( In Kuala Lumpur is het dan alweer 6 uur in de ochtend trouwens!) Daarna vlogen we door naar Bali.
Hier werden we weer hartelijk onthaald door Sandi, al was hij wat later, want heel Bali keek naar een of andere bokswedstrijd! Wel handig, want het was daardoor niet zo druk met verkeer in Denpasar.

Aangekomen bij ons hotel hebben we heerlijk genoten van onze prachtige kamer, het zwembad en het eten in een tentje hier vlakbij. Het eten was verrukkelijk! Je kon zelf je gerechten aanwijzen en dat werd dan opgeschept. Bij de kassa was het helemaal verrukkelijk... 2,20 euro voor zijn tweeën...inclusief het water! Nou ja! zo goedkoop hadden we zelfs hier nog nooit gegeten. En de smaak was des te lekkerder in zo'n restaurant. lekker pittig, gemaakt door Ibu Oma.

Daarna hebben we nog even heerlijk geslapen, in afwachting van Casper en Timothy. Zij hadden een vlucht later van de KLM. Ook dat verliep allemaal soepel en rond 21:00 kwamen ze aan en hebben we nog wat met ze gegeten.
Super leuk om ze hier weer te ontmoeten en dat ze met ons meegaan. voor hun is het ook een avontuur dat ze nooit meer zullen vergeten.

Jullie zullen wel merken dat het blog soms uit meerdere stukjes bestaat, dus dat het soms later weer verder gaat zoals deze. Vanmiddag of vanavond zal ik het blog afmaken en jullie versturen.

We zijn vanmiddag veilig aangekomen in Labuan Bajo. Een mooie vlucht met veel eilandjes om naar te kijken en prachtige zee en stranden.
Bij aankomst was ik verrast door de nieuwe terminal op Labuanbajo. Helemaal klaar en schone toiletten :)
Daarna naar het hotel en onze kamers bekijken. Airco-kamers en echt schoon! Wat nog meer verraste was warm water uit de kraan en een hele mooie kamer met uitzicht.
Het was toch een goed idee om eens een wat betere kamer te nemen.

Rond 4 uur hebben we met Sandi afgesproken en hebben we het programma voor de week doorgenomen. We hebben het druk! Morgen twee scholen bezoeken. De eerst van de week volgt nog, maar we kijken er naar uit om de nieuwe school in Nanga Nae te bekijken, collega's te ontmoeten en zien war we voor ze kunnen doen.
Ook bespreken we de plannen van Timothy en Casper. Zij gaan donderdag mee kennismaken en vanaf zaterdag gaat het ook voor hen gebeuren. De komende dagen gaan ze LabuanBajo verkennen en misschien wek naar Komodo. Ze vermaken zich best deze week denk ik.

Na een lekker biertje en een simpel maaltje gaan we op tijd naar bed, want het is vroeg dag morgen. We worden om 8:00 uur op school verwacht.
Meer over de dag van dinsdag volgt in het volgende blog, later deze week.
Groetjes van Kees en Linda

• 05 Mei 2015 - 02:04

Hanneke:

Fijn dat jullie een goede reis gehad hebben! Veel succes en heb het goed daar! Ik lees met veel plezier jullie blog!
    Groetjes!!

• 05 Mei 2015 - 08:43

Wim Solleveld:

hoi Kees en Linda,
    weer een mooi verhaal , ook dat van mc donalds delft, gelukkig goed afgelopen ;-)
    heel fijne tijd en succes met de werkbezoeken,

groetjes,

Wim

• 05 Mei 2015 - 09:06

Angela:

Succes met alles wat jullie gaan doen!

• 05 Mei 2015 - 09:08

Marleen:

Leuk om te lezen allemaal! Veel succes met de bezoeken op de scholen en heel veel plezier!

Groetjes, Marleen.

• 05 Mei 2015 - 11:52

Joke Van Egdom:

Ha Linda en Kees,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Een hele goede tijd toegewenst!
    Groetjes van Peter en Joke

• 05 Mei 2015 - 12:25

Els:

Hoi linda en Kees.
    Fijn dat jullie er zijn en een goede reis hebben gehad,
    Veel succes en een leuke tijd daar zo.
    Liefs Els en Cees.