Aankomst in Labuan Bajo - Reisverslag uit Koudekerk a/d Rijn, Nederland van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Aankomst in Labuan Bajo - Reisverslag uit Koudekerk a/d Rijn, Nederland van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Aankomst in Labuan Bajo

Door: Linda van Beusekom

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 April 2018 | Nederland, Koudekerk a/d Rijn

Aankomst in Labuan Bajo, 29 april 2018

Ik zit nu op ons balkonnetje in Hotel Gardena en het is zondagochtend 29 april 2018. Ons uitzicht is fantastisch. Ik hoop dat het lukt om de foto te uploaden, zo niet dan moeten jullie me maar zo geloven. In dit hotel heb ik het prachtigste uitzicht dat je ooit kunt hebben in een hotel! Maar goed, daar moet je dan ook even voor reizen …..

Vrijdagochtend zijn Kees en ik weer vol goed moed vertrokken vanaf Schiphol. Bij het inchecken zei de baliemedewerkster dat het goed was dat we op tijd waren, omdat het bij de security/douane al erg druk werd. Dat klopte ook wel, maar uiteindelijk ging het best vlot en hebben we eenmaal achter de douane daar niet veel meer van gemerkt gelukkig. We hebben lekker ontbeten en om 11:25 vertrok onze vlucht naar Singapore.
Singapore Airlines is een prima maatschappij en we werden dan ook weer flink in de watten gelegd! Ik moet eerlijk zijn en we hebben dit keer echt lekker eten gehad in het vliegtuig. Meestal smaakte het me niet, maar dit keer was het super lekker. En wat doen we dan in die twaalf uur? Een beetje film kijken, een serie die ik heb gedownload kijken, dutten en regelmatig even een loopje naar de wc doen. Dan ben je blij dat je er eindelijk bent! Maar we mogen zeker niet mopperen want we waren er binnen twaalf uur.

Aankomst op Singapore. Het is intussen zaterdag 5 uur in de ochtend en we hebben al een ontbijt achter de kiezen. Heerlijk om even een lekker stuk te lopen! We moeten hier ook nog met een treintje mee naar een andere gate, maar om 7 uur vliegen we al weer verder naar Denpasar, op Bali. Dit vliegtuig is heel wat minder comfortabel dan het vorige, maar ook hier krijgen we weer lekker eten en deze vlucht duurt iets meer dan 2 uur. Ik slaap nog even een lekker poosje. Kees heeft meer moeite met het slapen onderweg en zal nog wel wat in te halen hebben, als we er eindelijk zijn.

Rond half 10 komen we aan op Denpasar, Bali. Eindelijk zijn we dan in Indonesië! We merken het direct aan de temperatuur. Het is heer warm en vochtig, maar het doet gelijk wat met ons! Onze reis heeft ons weer in Indonesië gebracht! Het land waar we jaarlijks zo naar uitijken! Het land waar we ons thuis voelen!
Ook hier moeten we weer door de douane en later in de middag moeten we nóg een keer gaan vliegen. We blijven namelijk niet hier op Bali, maar we willen naar Flores, naar Labuan Bajo! Bij de douane, hebben we echter een probleempje met de T-shirts die we hebben gekregen van Hello-print, het bedrijf waar Tim werkt.
Het blijkt dat de regels hier zo zijn dat we geen 30 nieuwe T-shirts mogen invoeren, dat wordt aangemerkt als marktwaar en ook al staat er het logo van de stichting op, het is het feit dat ze nieuw zijn. We leggen rustig uit waar het voor is en dat we geen bedoeling hebben om ze te verkopen. Uiteindelijk zoeken ze zelfs de website van de stichting op en kunnen ze zelf zien dat we geen praatjes verkopen. De douane beambte is gevoelig voor de rust van Kees denk ik en hij wil ook niet als een bullebak overkomen en strijkt dan ineens over zijn hart en zegt dat we voor deze keer door mogen. We moeten een foto van de regels nemen voor een volgende keer en mogen dan ineens door! Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje warm kreeg daar bij de douane. Sta je daar met je prachtige shirts…

Maar goed, we hebben wat vrije uurtje nu en genieten weer van lekker lopen en een heerlijke Indonesische lunch. Rond 14:00 uur vertrekken we voor nog een korte vlucht naar Labuan Bajo. We komen hier om 15:30 uur aan en hier blijkt dat de rits van de tas van kees het heeft begeven… Wat een hobbels allemaal, maar ook hier kunnen e zeggen dat het weer goed afliep, want er was niets uit zijn tas en is alles meegekomen!
In Labuan Bajo hebben we een taxi genomen naar ons favoriete hotel, hotel Gardena. We werden daar weer hartelijk ontvangend door een van de meisjes die hier werkt. Elk jaar worden we weer herkend intussen. We hebben weer onze vast kamer, kamer 211.

Helaas moeten we onze plannen voor het weekend wijzigen, want Seraya Kecil, waar we naar toe willen gaan om uit te rusten, is gesloten! Dat is wel een échte tegenvaller. Dat is even lastig, als je zo verreist bent en daar zo naar hebt uitgekeken……. Maar natuurlijk vinden we daar wel weer iets op en gaan we proberen om in ieder geval ergens te gaan snorkelen maandag. We sluiten de dag af met een korte ontdekkingstocht in Labuan Bajo. Er is alweer veel veranderd dit afgelopen jaar en we weten niet of dat allemaal zo positief is. Veel nieuwe, half afgebouwde hotelletjes, een aantal gesloten hotels en restaurants en nog steeds een hele slechte weg hier in Labuan bajo. Maar goed, we zijn er en waar we heel veel behoefte aan hebben is een nacht lekker slapen!

En zoals jullie bovenaan hebben gezien is dat gelukt! Heerlijk geslapen en straks gaan we lekker ontbijten. Ik heb wel zin om even naar de markt te gaan en vanmiddag willen we naar een hotel gaan om daar te zwemmen in het zwembad, met zicht op de baai van Labuan Bajo. Voor nu ga ik stoppen met schrijven. Het was weer een hele reis, maar we zijn er!
Bedankt voor het meeleven, meereizen en tot de volgende keer!
Groetjes van Kees en Linda

• 29 April 2018 - 15:08

Anja:

Leuk om te lezen Linda. Geniet!

• 30 April 2018 - 11:30

Monique:

Hoihoi,was zeker weer een hele reis zo te lezen,maar fijn dat jullie goed aangekomen zijn en vanaf nu alleen nog maar genieten van alles weer en van alle dingen die op jullie pad komen.Have fun in the sun! We volgen jullie

• 30 April 2018 - 14:22

Joke :

Wie ver reist, heeft ook wat!
    Lekker genieten hoor!
    We zien elkaar weer op school
    groetjes van Joke

• 30 April 2018 - 14:40

Christine:

Heerlijk weer om zo met jullie "mee te reizen" .... je voelt de warmte er doorheen!
    Succes maar weer en idd genieten!

Verslag uit: Nederland, Koudekerk a/d Rijn

Werkbezoek Stichting Tolong Flores 2018

Beste allemaal,
Wat leuk dat ik weer een bericht aan jullie kan schrijven. Over 6 weken zijn we al weer in Indonesië!
Al een paar weken zijn we alweer druk bezig met de voorbereidingen. We hebben twee tassen met Lego gevuld. Die staan al klaar om meegenomen te worden. We verheugen ons al op de blijde koppies van de kinderen!
Verder hebben we een lijstje dat we moeten afwerken. We moeten nog een nieuwe vaccinatie voor DTP. We hebben een lijstje met zaken die we met Sandi moeten bespreken en volgende week krijgen we nog meer huiswerk, want dan is de laatste bestuursvergadering van Stichting Tolong Flores, voordat we op reis gaan.
Voor ons vliegtuig zijn de plaatsen gereserveerd, het hotel is door Sandi geregeld en ook de scholen weten dat we komen!
Ik heb zelf (zozo... met mijn beste Google translate...) met de directeur van de school in Gorontalo afgesproken wanneer we komen. We zijn natuurlijk van harte welkom, maar pas vanaf woensdag 2 mei kunnen we terecht want ze hebben dan een paar dagen vrij i.v.m. de dag van de arbeid.
Eerst hebben we dus nog een paar dagen om bij te komen van de reis en te wennen aan de temperatuur. Sandi komt ook pas 2 mei op Flores aan.
Als het aan mij ligt vertrekken we morgen, maar voor nu hebben we dus nog de tijd om het één en ander te regelen gelukkig!
Leuk dat jullie ons weer volgen! Mochten jullie nog geen donateur zijn, hoop ik dat jullie dat willen overwegen. We hebben jullie steun erg nodig!
Via dit blog houd ik jullie op de hoogte en Kees en ik hopen weer veel te mogen doen op Flores.