Minder dan een week - Reisverslag uit Koudekerk a/d Rijn, Nederland van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Minder dan een week - Reisverslag uit Koudekerk a/d Rijn, Nederland van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Minder dan een week

Door: linda van Beusekom

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 April 2014 | Nederland, Koudekerk a/d Rijn

Lieve volgers van Stichting Tolong Flores,
Even een korte update voordat het 26 april is. Over 6 dagen vertrekken we naar Indonesië. In huis struikelen we over tassen, zakjes, briefjes en rommeltjes. Overal ligt wat.
In de chaos probeer ik het overzicht te houden, maar uiteindelijk moet alles mee, maakt niet uit in welke tas toch?
Gisteren zijn Kees en ik nog even bij voetbalclub BSC '68 geweest. Met behulp van vrijwilligers en de "vrienden van BSC'68" hebben ze 1000 euro voor Stichting Tolong Flores opgehaald!
Wat fantastisch om daar dan te zitten en te weten dat je gesteund wordt door vele mensen in Nederland en dat het gewaardeerd wordt wat je doet.
Deze ervaring hadden we net nodig om ook deze week weer geïnspireerd aan het werk te gaan, met de gedachte dat er mensen achter je staan en het belangrijk is wat je doet.
Natuurlijk is het aftellen, maar ook hier kunnen we mensen inspireren en uitdagen om goede keuzes te maken in het leven en te genieten van elkaar en van de omgeving.

Zaterdag gaat het gebeuren! Rond 11:00 uur gaan we de lucht in. Eerst naar Singapore en vandaar direct door naar Denpasar op Bali. Voor ons lijkt de vlucht "kort", want we zullen "maar" 16 uur onderweg zijn. Zo snel hebben we het nog nooit gedaan! Meestal was het rond de 20 uur of langer...
Tim is druk met plannetjes rondom de (bal)spellen die hij met de kinderen wil gaan doen en Iris zal voor ons van grote waarde blijken met haar pas geleerde Indonesisch. Ik hoop voor haar dat ze zich al een beetje kan redden! (en wij dus ook!)
Daarnaast willen ze met de leerkrachten spreken over het belang van Engels leren en Engelse les geven aan de kinderen.
Samen hebben ze ook nog wat plannen, maar daar ben ik niet helmaal van op de hoogte; dat gaan jullie vast lezen in de volgende verslagen, die zullen volgen vanaf zaterdag 26 april.

Op Bali zal onze vriend Sandi ons opwachten en ons naar het hotel brengen. 's Avonds eten we bij hem en zijn gezin. We hebben voor allemaal een cadeautje bij ons. Ik hoop dat ze leuk vinden wat we hebben gekocht.
We waarderen het enorm dat we gewoon bij hen thuis mogen komen en mogen genieten van het gewone Balinese leven!
Maandagochtend vertrekken we dan met een kleiner vliegtuig naar Flores! Ook daar zullen we weer vrienden en oude bekenden ontmoeten.
Als het zover is, stuur ik weer een update, maar voor nu is het weer even genoeg...
hartelijke groeten! Linda van Beusekom

• 20 April 2014 - 16:19

Cees:

Hoi linda
    We gaan het allemaal volgen en zijn zeer benieuwd naar jullie belevenissen en geweldig werk voor Flores. We leven deze week meemet jullie met de spanning die jullie ongetwijfeld alle 4 zullen voelen zo vlak voor de reis en het vele geregel wat je moet doen om alles voor elkaar in gepakt te krijgen. Geweldig bericht ook van de voetbal club met hun inzamelactie.
    Gr uit roosendaal