Nanga Nae deel 2 - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Nanga Nae deel 2 - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Nanga Nae deel 2

Door: Linda en Cees

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 April 2017 | Indonesië, Labuanbajo

Doordat er weer wat mis ging met uploaden, hier deel 2.
Riski gaat na de zomer naar de derde klas. Dat is zijn examenjaar. Hij wil graag politieagent worden en hij kon gelijk van de agent horen wat daarvoor nodig is. Goed studeren en goed voor je lichaam zorgen dus... Niet roken, niet drinken, sporten en zeker geen drugs... Mooier kan dus niet voor Riski. Laten we wensen en hopen dat hij daarvoor gaat!
Uiteindelijk een late lunch en wij allemaal hebben een lekkere dut gedaan in het hotel. Moe van zoveel indrukken en al het denkwerk....
Wat betreft het weer: kon niet beter. Weinig regen, overdag zon, maar erg warm. De avond brengt wat verkoeling, maar niet veel. Dat is typisch voor Labuan Bajo.

Donderdag 26 april
Opnieuw naar Gorontalo om de benoeming van Engelse leraar Charles te bevestigen en de voorwaarden af te spreken. Het belangrijkste is dat hij maandelijks verslag uitbrengt en ons foto's en soms filmpjes van zijn lessen. Voorlopig kan hij dan aan de slag voor een jaar!
Daarna gaan Kees en Cees met Sandi naar de boekhandelaar. Els en ik blijven achter om de wifi en de laptops te checken.
Voor mij werd duidelijk dat we over moeten gaan op vaste computers en dat we binnen het bestuur een plan daarvoor moeten maken. Wat betreft de wifi gebruiken de leraren hun eigen telefoon vaak als hotspot om via de computer iets op te zoeken. Dat is natuurlijk ook een oplossing voor hunzelf, maar niet voor de kinderen die gebruik maken van de computers.
Daarom wordt er een een router besteld vanuit het budget en dat zal dan geïnstalleerd moeten worden. Ik ben benieuwd of dat goed komt. Ook komt er in ieder geval een extra desktop bij.
Dat kon ook uit het budget van dit jaar. Voor de rest ga ik een planning en voorstel maken, waar het bestuur over kan discussiëren.
Hoe het bij de boekhandelaar was weet ik dus niet en vraag ik aan Cees de Greef om daarover wat te vertellen:
Het bezoek aan de boekhandelaar was een ervaring op zich. Wat wij in een half uur zouden regelen duurde ruim 2 uur. Praten, praten , praten. Voor de school in Gorontalo bleken de wensen van de school in eerste instantie te hoog, gezien ook al het budget voor de Engelse leraar. Dus werd er overgeschakeld op plan twee. Een computer, router en speelmateriaal en een publicatiebord bleek prima binnen het budget te passen. Voor de school in naga Nae waren we naar verhouding sneller klaar. 9 Kasten voor de lokalen, van staal met legborden. Daarnaast ook spelmateriaal en een zonnepaneel want er is geen elektriciteit in naga Nae. Na de nodige discussies en vele zijpaden waren we eruit. Beide directeuren zijn tevreden en de boekhandelaar was ook content.

Later op de middag hebben we nog even lekker gezwommen en zijn we op bezoek geweest bij onze vriend Elias en zijn gezin. De mannen hebben genoten,want ze konden achterin de pick-up staan en heerlijk uitwaaien. Ze hadden grote lol!
Wat een geweldige dag weer! We sloten af met dit keer een pizza en morgen staat er weer een mooie dag op ons te wachten!
Groetjes en bedankt voor het lezen!

• 27 April 2017 - 18:24

Cees Kleywegt:

Hallo daar, lieve familie,
    Goed te horen dat het qua insteek en onderhandelingen allemaal naar wens gaat. We volgen jullie activiteiten op de voet en kijken nu al uit naar onze participatie volgend jaar mei.

We hebben weer wat te bespreken op de eerstvolgende bestuurvergadering! Kijk ernaar uit.

Groet en go on!

Cees Kleywegt

• 27 April 2017 - 20:45

Helma:

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen en vooral over Riski. Fijn dat hij door jullie steun zijn dromen kan waarmaken. Hoe zal het met Ririn gaan? Heel veel succes en vooral plezier daar.