Gorontalo deel 2 - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Gorontalo deel 2 - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Gorontalo deel 2

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 April 2017 | Indonesië, Labuanbajo

Ik zag dat niet mijn hele verhaal was geplaatst, dus hier deel 2!
Na de optredens hebben we een "discussie" met behulp van Sandi gevoerd met ouders en kinderen over de motivatie om Engels te leren en waarom Engels op Flores zo'n belangrijke plaats zou moeten innemen. Ouders en kinderen hadden eerst wat schroom, maar later kwamen er toch ideeën los gelukkig.
Daarna hebben we met het schoolteam bij elkaar gezeten en deze discussie voortgezet. We hebben natuurlijk ook uitgebreider kennis gemaakt met de nieuwe directeur: Ibu Maria. Een heel ander karakter dan Pak Gabriel, maar onze eerste indruk is positief. Ze is voortvarend van start gegaan, maar eist niet alle aandacht. Ze is bedachtzaam.
Uiteindelijk gaan we donderdag uitsluitsel geven over de benoeming en betaling van Charles, de Engelse leraar. We willen intern met Sandi alleen nog wat praktische zaken bespreken daarover. Ook zal er donderdag door mij gekeken worden hoe de laptops nu zijn. Er zijn er veel stuk door ouderdom of de warmte. Ook zal ik met een aantal collega's overleggen over hun behoeftes en wensen op het gebied van de computers. Daarna zal ik een voorstel schrijven voor het bestuur over de koers die we kunnen varen op ICT gebied.
Donderdagmiddag worden dan de materialen die verder nog nodig zijn voor andere lessen, besteld bij de boekhandelaar.
Heel wat gedaan alweer, maar onze dag is nog niet voorbij. Eerst terug naar LabuanBajo voor een late lunch en daarna op bezoek bij een van onze middelbare scholieren die we sponsoren in Gorontalo. Erna is gelukkig thuis en we worden hartelijk verwelkomd door de hele familie. Erna doet het goed en gaat in mei al examen doen! Ze wil graag naar de volgende opleiding de SMK Parawisata. Dit is de school die gesponsord wordt door Educhild! De stichting, waar we sinds januari een samenwerking mee hebben! Wat een prachtige doorgaande lijn voor dit meisje. Haar wens is om daarna door te stromen naar een toeristisch opleiding op Bali. Haar moeder is daar ook positief over. Laten we hopen dat we voor Erna het verschil hebben kunnen maken!
Na vele foto's en knuffels gaan we door naar het huis van Sam, maar deze is helaas niet thuis. Daar gaan we morgen nogmaals proberen of hij of zijn familie ons kan ontvangen.
Vermoeid maar heeeel voldaan gaan we richting hotel. Lekker even bijkomen en later wat eten in de haven. Daarna zzzzzz..... Weltrusten en tot morgen! Dan is Nanga Nae aan de beurt voor een bezoek.
Dag! Groetjes Kees, Linda, Els en Cees

• 26 April 2017 - 22:01

Wim En Jenny:

Super leuk, wat je schreef over Erna!

• 29 April 2017 - 12:36

Lia Wagenaar:

Super leuk, dit verslagje. Kijk al uit naar het volgende. Succes verder en de hartelijke groeten