Tweede dag op SDN Gorontalo - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Tweede dag op SDN Gorontalo - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Tweede dag op SDN Gorontalo

Door: Linda van Beusekom

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 April 2014 | Indonesië, Labuanbajo

Vandaag, dinsdag gaan we weer naar de school. Dit keer gaan we vooral om "zaken" te doen.
Kees bespreekt met Gabriel en Sandi wat er allemaal aangeschaft gaat worden.
Iris en ik houden ons bezig met de kinderen in de klassen, de leraressen en het knutselproject van Sandi. Bij terugkomst horen jullie hier vast meer van.
Ook spelen we een potje volleybal in de felle zon, maar alleen Iris en ik schijnen het warm te hebben.
Tim voetbalt bijna de hele ochtend met de jongens. Hij had er alleen niet aan gedacht dat hij in dat hete zand misschien zijn voetzolen kon verbranden, als je op blote voeten gaat voetballen. Arme Tim.....
Verder ervaren we veel liefde en enthousiasme van de kinderen, want we worden de hele dag "platgeknuffeld" door jongens en meisjes. Ook proberen ze steeds wat Engels te praten met ons, maar als het ingewikkelder wordt, begrijpen ze het niet meer.
Daarom is er vandaag weer gesproken over een leraar Engels, maar ook het gebruik van de computers zal moeten toenemen. Ze kunnen goed ingezet worden om de Engelse les te ondersteunen.
Ook worden er morgen bij de boekhandelaar allerlei materialen weer aangeschaft. Kees, Iris en Sandi gaan morgen weer onderhandelen bij de boekhandelaar om zoveel mogelijk te kunnen aanschaffen.

Vanmiddag was het erg drukkend warm en nu wachten we op een verlossende bui.
Morgen hopen we naar het strand te gaan en Iris en ik hebben wel zin in een ontspannende massage. We hebben een leuke "Spa" gevonden, die op Tripadvisor wel goede recensies krijgt.
Vanavond doen we rustig aan, want het was weer een enerverende dag....
Groetjes, Linda en de rest van de Beuzen.
PS. iedereen bedankt voor de leuke reacties.
Voor de thuisblijvers: de telefoon van Kees en mij werkt niet hier in Labuan Bajo. Mocht er iets belangrijks zijn, neem dan contact op via Iris of Tim of via Facebookmassenger.

• 30 April 2014 - 13:35

Marieke:

Jullie zijn goed bezig. Succes en geniet ook van omgeving en rust. Lfs M

• 30 April 2014 - 19:54

Jolande:

Opnieuw een leuk verslag, wat heerlijk dat jullie zo welkom zijn. Genieten maar weer, tot het volgende verslag

• 30 April 2014 - 23:39

Cees:

Hopelijk is het probleem met de boekhandelaar nu opgelost! En Tim pas een beetje op je voetzolen wil je?

• 01 Mei 2014 - 11:12

Wim En Jenny:

Lieve familie,
    Wat is het weer leuk om iets over jullie belevenissen te lezen.
    Zo te horen is er genoeg te doen en te genieten.
    Groeten van ons vijven.

Familie

Werkbezoek 2018 voor Stichting Tolong Flores Kees en Linda van Beusekom vertrekken op 27 april opnieuw naar Labuan Bajo , Flores, Indonesië. Ze gaan daar de 2 scholen bezoeken, schoolspullen aanschaffen, de leerkrachten ondersteunen op het gebied van Engels en ICT en ontdekken wat er nog meer gedaan kan worden.

Actief sinds 03 Maart 2013