Aan de slag! - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Aan de slag! - Reisverslag uit Labuanbajo, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Aan de slag!

Door: Linda van Beusekom

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 April 2014 | Indonesië, Labuanbajo

Maandagochtend 28 april. Vroeg opstaan, want we moeten al om 7 uur vliegen. Rond 9 uur waren we op het vliegveld van Flores. Ik heb genoten van deze vlucht, want het was een prachtig, nieuw toestel en we hebben onderweg veel kunnen zien van allerlei eilandjes en vulkanen.
We werden opgehaald door Leksi, onze vriend die taxichauffeur is. Hij stond al klaar met zijn auto en heeft ons bij het Hotel gebracht.
Ook daar was alles al klaar voor onze komst. Tim en Iris hebben een prima kamer met twee aparte bedden en twee ventilatoren. Wij hebben onze "oude" kamer en ook daar is alles prima verzorgd.
Het was wennen aan de temperatuur en aan het stadje LabuanBajo. We hebben rondgekeken, maar ook weer even geslapen, want om 4 uur opstaan doen we niet dagelijks...
In de middag, als ook Sandi is gearriveerd, bespreken we wat we morgen op de school allemaal gaan doen en bespreken. Ook bespreken we het nieuwe project van Sandi. Hij wil graag kaarten met de kinderen gaan maken, om in Nederland te verkopen. Een top idee, waar Tim en Iris hem bij gaan helpen.
Tim wil graag spellen gaan spelen met water en voetballen.
Aan het einde van de middag hebben we een hele lijst met dingen die we gaan bespreken en doen, maar niet alles zal direct al lukken, want het is te veel voor de eerste dag.
In de avond eten we wat bij een restaurantje dicht bij het hotel en gaan op tijd naar bed,want het was een vermoeiende dag. Weltrusten.

Dinsdag 29 april: ontbijt om 8 uur. Dat is een betere tijd!
Vandaag gaat het weer gebeuren! We gaan weer naar de school. Rond 9 uur vertrekken we naar de SDN Gorontalo. Ik was toch wel wat gespannen, want hoe zou het dit jaar gaan?
Maar ik had zorgen voor niets, want ik zag het al toen we nog maar net het terrein van de school opreden. Het spandoek met welcome to SDN Gorontalo hing er al. De kinderen werden snel nog even in de rij gezet terwijl wij uitstapten.
Bij de poort kreeg Kees een echte kip aan geboden! Er werd bij verteld dat het een symbool is om te benadrukken dat we deel uitmaken van de "familie". Daarnaast een fles Bintang bier voor de dorst, omdat het dorstig weer is in Labuan Bajo.
Daar sta je dan met een levende kip in je armen gedrukt!
Vervolgens kregen weer een warm welkom met leuke optredens en een speech van Gabriel.
Na afloop hadden wij voor alle kinderen nog een cadeautje in de vorm van een etui met een pen, een potlood en een helpen en een notitieboekje. Ze vonden het heel erg leuk.
De leerkrachten kregen een vulpen.
Rond lunchtijd hebben we gegeten met de leerkrachten samen en we hebben veel dingen besproken. Ook de waterput is nu klaar. Het is prachtig geworden!
Moe maar voldaan gaan we rond 14:00 uur naar het hotel terug.
Even relaxen ( lees slapen, omdat het vandaag heel drukkend heet is) en vanavond hebben als gezin lekker een potje zitten kaarten. Heerlijk gegeten zoals altijd en straks naar bed, want morgen gaan we weer naar de school.
Tim en Iris hebben plannen voor een sport/ knutselochtend. Kees en ik gaan meer zaken bespreken met Gabriel over de aan te schaffen spullen. Weer een drukke dag dus.

Sommigen geven een reactie, dat vinden we erg leuk! Dus posten maar!
Groetjes Linda en natuurlijk ook van Kees, Tim en Iris

• 29 April 2014 - 15:57

Marleen:

Klinkt weer helemaal geweldig. Geniet daar en doe ze de groeten, misschien herinneren ze zich ons bezoek nog!

• 29 April 2014 - 16:02

Sandra:

Ontzettend leuk om jullie belevenissen te volgen! Wat doen jullie goed werk! Ga zo door.

Groetjes Sandra Dool.

• 29 April 2014 - 18:25

Bertie:

Veel plezier met jullie nieuwe huisdier! Leuk verslag, levendige beschrijving!

• 29 April 2014 - 18:51

Ingrid Dillo:

Wat leuk om jullie verhaal te volgen! Zo te lezen hebben jullie een heel hartelijk onthaal gekregen. Ik kan me goed voorstellen dat het klimaat weer even schakelen is.
    Ruben en Abinash zijn inmiddels ook onderweg. Ze arriveren morgen op Bali en vertrekken vrijdag naar Labuanbajo. We zijn heel erg benieuwd hoe het hen en de school gaat bevallen. Ze hebben vanalles meegenomen om de kinderen te vermaken. Dus het wordt vast een succes. Fijn dat jullie er nog zijn voor de eerste opvang.
    Hartelijke groet van Ingrid Dillo en Paul Pol uit Alphen!

• 29 April 2014 - 20:08

Cees:

Mooi dat jullie zo gastvrij zijn ontvangen. Morgen saté ajam?

• 29 April 2014 - 20:15

Tanja Van Roon:

Leuk om jullie ervaringen te lezen en wat bijzonder om deze reis met het hele gezin te maken. Geniet ervan en ik blijf jullie verrichtingen volgen.

• 29 April 2014 - 23:50

• 29 April 2014 - 23:50

• 29 April 2014 - 23:51

• 30 April 2014 - 06:50

Els:

Hoi familie.
    Wat leuk te zien en te lezen dat jullie zo hartelijk zijn verwelkomd en dat het is gegaan zoals je verwacht had.veel plezier de komende dagen.
    Ik laat ma dit wel lezen van de week. Groetjes Els

• 30 April 2014 - 07:10

Wim:

mooi te lezen, over jullie nuttige en aangename werkvakantie

• 30 April 2014 - 10:25

Roy Swinkels:

Beusekommetjes!

Wat ben ik jaloers op jullie! K kan voor de rest van de groep ook spreken natuurlijk haha! Zie het helemaal weer voor me als ik het lees ECHT SUPER NICE!

Doe iedereen daar de groeten, veel plezier en succes!

Tot na de meivakantie!

Roy (en de rest van de groep:D)