Afscheid van Flores - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Afscheid van Flores - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Afscheid van Flores

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Mei 2013 | Indonesië, Sanur

Afscheid van Flores

Ons afscheid afgelopen dinsdag, viel ons zwaar. We zullen de mensen van de school, maar ook Ingeborg gaan missen. Zij blijft nog voor een weekje op de school aan het werk. Iedere morgen vertrekt ze achterop een brommer (achterop public-transport) met een geleende helm van school, naar de SDN Gorontalo, om Engelse les te geven. Ze heeft het er prima naar haar zin. Lesgeven gaat haar goed af.
We hopen LabuanBajo volgend jaar weer te zien. Het vliegtuig vloog zelfs nog over Seraya kecil, zodat we daar nog een laatste verlangende blik op konden werpen op dit paradijsje. Pijn in ons hart.

Aangekomen op Bali, werden we opgewacht door een taxi, door Sandi nog geregeld. De chauffeur bracht ons netjes weer naar ons hotel in Sanur.
Even opfrissen en daarna weer door, want we hadden een lunchafspraak met de eigenaar van Happy Trails, een touroperator hier op Bali. De eigenaar is Nederlander en heeft er eerst voor gezorgd dat Koning Aap/Shoestring ons is gaan steunen in Nederland. Later hebben ze zelf ook een grote donatie toegezegd.
In dit gesprek is geregeld dat ze een gedeelte van hun donatie in natura gaan afleveren met bussen die toch naar LabuanBajo gaan. Een aantal keren per jaar gaat er dan een bus met toeristen heen, die ook de school gaan bezoeken. Potentiële donateurs?
Wij kunnen in overleg met de school aangeven welke materialen ze vanuit Bali kunnen meenemen, die in Labuan Bajo niet te koop zijn. Mooie samenwerking toch? Een productief gesprek dus!

Na de lunch een wandelingetje langs het strand van Sanur. Allemachtig wat een hoop winkeltjes met veel van hetzelfde.... Natuurlijk wel wat dingen gekocht, maar snel naar het hotel voor een verfrissende duik!
Dat hebben we wel verdiend.

Lekker dineren op Bali is ook niet verkeerd. Rond het hotel zijn vele kleine warungs waar je heerlijk kunt eten. We gaan weer vroeg naar bed. Moe van een emotionele dag.

Woensdag 8 mei.
Uitslapen! Wat een luxe. Natuurlijk zijn we op tijd wakker, maar we hoeven er niet vroeg uit. Lekker blijven liggen kan nu ook, omdat er airco is op de kamer gelukkig.
Na een lekker ontbijt vertrekken we rond 12.00uur naar Denpasar, met een lokale taxi. We hebben afgesproken met Tiny, de dochter van Sandi. Zij is fotografe bij een groot warenhuis, Krishna. Ze fotografeert toeristen en Balinezen in traditionele kleding van Bali. Wij moesten er ook aan geloven. De foto's spreken voor zich.... We hebben wel ontzettend gelachen!
In Krishna hebben we onze ogen uitgekeken en veel souvenirs gekocht, voor weinig. Kees noemde het de Balinese Action/Primark hahaha.

Na afloop zijn we gaan sporten! BodyCombat in een fitnesscentrum. Dat was erg leuk, maar heftig zweten hier natuurlijk op Bali. Lekker om weer eens intensief alle spieren te gebruiken. Daarna weer terug naar Sanur met een taxi.

Rond 21.00uur zaten we pas te eten bij een uitstekende Warung! Alweer een dag om.

• 09 Mei 2013 - 08:41

Els En Kees:

lieve Linda en Kees,
    Geweldig al jullie reis verslagen en zeer leuke foto.s
    Dat ik een knappe zus heb wist ik al maar met balinese kleding en smink ; prachtig.
    Ge niet nog maar van de laatse dagen ,het is o voorbij. groetjes els en kees.

• 09 Mei 2013 - 11:05

Marielle:

Geniet van de laatste dagen!

• 09 Mei 2013 - 21:46

Familie Van Beusekom:

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! We beleven inderdaad van alles en hopen dat jullie zo ook meegenieten!
    We komen nu bijna naar huis!

• 12 Mei 2013 - 21:23

Marieke:

welkpom weer thuis.
    goede weken geweest zo te lezen.
    super.