Op Schiphol en verder - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu Op Schiphol en verder - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Familie Beusekom - WaarBenJij.nu

Op Schiphol en verder

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 April 2013 | Indonesië, Sanur

Zaterdag om 8.00 uur, was het dan zover. Onze vriend Wout Boer stond voor de deur om ons weg te brengen naar Schiphol.
Heel wat bagage hebben we bij ons. Een koffer van 20 kilo, een handkoffer en een laptop! Na een tip van Lars hebben we Malaysia Airlines nog even gebeld. Je mag per persoon een laptoptas mee! Dus ze kunnen allebei mee. Fijn Hilda en nogmaals dank je wel voor je werk daaraan!

Eenmaal op Schiphol, was het even zoeken naar de incheckbalie. Jeetje wat is het druk! Maar alleen voor vluchten binnen Europa. Intercontinentaal viel het mee en we waren zo ingecheckt.
Daarna eerst nog maar eens koffie. Nog even genieten daarvan, want in Indonesië is de koffie echt niet te drinken. De zogenaamde tubruk-koffie, koffie met drap onderin.

Tijdens het wachten had ik nog even chat-contact met Sandi. Hij is op Bali en haalt ons morgen van het vliegveld. We hebben afgesproken dat we morgenavond bij hem en zijn gezin mogen eten. Dat lijkt me fantastisch! Kees is daar ook zo gezellig onthaald vorig jaar. Ik kijk er erg naar uit om ze te ontmoeten en de cadeautjes te geven die we hebben gekocht.

Na een goede vlucht wachten we in Kuala Lumpur op onze vlucht naar Bali. Bij jullie is het nu rond 1.00uur. Hier is het 7.00uur in de ochtend.
Echt veel hebben we natuurlijk niet geslapen, maar het is niet tegengevallen. Straks nog maar weer eens koffie proberen te scoren. Om 8.50uur vertrekt ons vliegtuig naar Bali.

Om 12.00 uur (bij jullie 6.00 uur) zijnwe geland. Maar dan ben je nog niet buiten hoor! Eerst geld betalen voor een visum, lang wachten in de rij dus. Daarna in de rij voor het controleren van je paspoort en visum en dan in de rij met koffers en al. Alles nog een keertje door de scanner. Geen vragen of iets dergelijks bij de douane. Dus snel naar buiten en Sandi zoeken.

Daar valt de warmte als een deken over je heen. Heerlijk!
Met een taxi gaan we naar ons hotel en krijgen we een superleuke kamer.
Eerst hebben we nog een uurtje geslapen, maar het zwembad roept. Nu zit ik met en ananassapje en Kees natuurlijk aan een lekkere Bintang.
Dat is genieten!
Vanavond komt Sandi ons ophalen om bij hem thuis te eten. Daar schrijf ik de volgende keer wel over.

Voor nu is het even genoeg.
Groetjes Linda en Kees

• 28 April 2013 - 12:03

Sandra:

Dat was een voorspoedige reis!!! Mochten jullie niet ieder een koffer van 23 kg mee? Ga genieten, ik lees mee!

• 28 April 2013 - 12:45

Petra De Vreede:

Hoi Kees en Linda,
    Fijn dat de reis goed is verlopen! Ben best wel een beetje jaloers want weet hoe het daar is. In 2010 waren wij ook in Sanur en hebben 4 weken van het prachtige Bali kunnen genieten.
    Heb gehoord van onze buren die net 1 dag terug zijn van Bali dat het erg rustig is en dat iedereen best wel last heeft van de stilte. Het is tenslotte hun boterham en vaak enige manier om iets te verdienen. Waarom de toeristen wegblijven is ons ook een raadsel!
    In ieder geval heel veel plezier daar en groeten van mij (collega van Iris)!

• 28 April 2013 - 12:45

Petra De Vreede:

Hoi Kees en Linda,
    In ieder geval heel veel plezier daar en groeten van mij (collega van Iris)!

• 29 April 2013 - 12:14

Henriette En Marcel:

Hoi,hoi,
    Fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen. We wensen jullie heel veel plezier, ga ervan genieten!! Tot ziens en we blijven jullie volgen op het blog. zodat we een beetje mee kunnen genieten van jullie avontuur.
    Groet, Marcel en Henriette

• 29 April 2013 - 12:38

Els En Kees:

lieve linda en kees,
    Fijn te lezen dat jullie reis goed verlopen is.
    Ga maar genieten en doen waar je voor ging.
    Liefs je zus.

• 02 Mei 2013 - 12:27

Familie Van Beusekom:

Iedereen bedankt voor de support. Tot nu toe is het bezoek een groot succes!